Asutko työpaikallani? Nyt ollaan kodin järjestämisen ytimessä, sillä ammattijärjestäjän työssäni olen jo vuosien ajan saanut kertoa, millaista se on ja miten ammattijärjestäjän kutsuminen kotiin onnistuisi helpoiten näkökulmastasi. Miten koti sitten järjestetään? Kerron, kuinka saamme järjestysvinkkejä kotiin ja miten uskaltaisit pyytää minut ammattijärjestäjänä paikalle.
Näin kaaos kesytetään
Jokaisella on jotain tavarakertymiä ja kasoja. Aikaa ei vain ole kaiken läpikäyntiin tai sitten on jo kokeiltu kaikki niksit ja kikat. Tähän kaaoksen kesyttämiseen
ulkopuolisen apu voisi olla tärkeää, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti miettiä mitä ihmettä kasoille ja läjille voisi tehdä.
Tutkitusti aikaa ei ole ja olemme taitavia välttelemään epämiellyttäviä tekemisiä.
Seuraavaksi kerron, miten tyypillisesti homma menee:
- Asiakas toteaa kotonaan olevan liikaa tavaraa, mistä johtuen mitään ei löydy ja uutta tulee tilalle kun koti on imaissut kaikki tärkeät tavarat. Voilla myös, että tärkeät säilytysjärjestelmät pursuaa, vaikka koti päällisin puolin olisikin järjestyksessä. Tai kellariin on viety tavaraa jo muutosta toiseen ja ne vaan tarttis käydä läpi.
- Asiakas laittaa yhteydenottolomakkeella viestiä ja toiveita omasta tilanteestaan: ”Hei, asun xx kodissa, meitä asuu täällä xxx tai asun yksin. Täällä on xx määrä tavaraa xx kohteessa (tietyt huoneet, varasto, koko koti). Olisi hienoa, jos pääsisit auttamaan, tässä toiveet ajankohdasta”.
- Tai asiakas haluaa etänä konsultaatiota, lue lisää tästä mitä se tarkoittaa
- Viestittelyssä selvitän tarkemmin kohdetta ja annan aika-arvion. Yleensä huoneen järjestäminen vie 3-4h aikaa. Palvelu on verotuksessa vähennettävä ja siitä saa kotitalousvähennystä 60%
- Samalla sovitaan ajankohta, jolloin järjestämisprojekti aloitetaan
- Saavun sovittuna päivänä asiakkaan luo, hän esittelee kodin ongelmakohtia, toisinaan saatamme käydä kierroksella, mikäli asiakas kokee että se on tarpeellista.
- Minua ei tarvitse jännittää, vaikka edellisenä päivänä saattaa perhosia olla vatsassa. Se kuuluu asiaan, koska ollaan merkityksellisen asian äärellä.
- Sovittu kohde on järjestetty ja tavaraa viedään kierrätykseen yhdessä
- En vie koskaan asiakkaan tavaroita pois, en määrää tai päätä mistä luovutaan. Kysyn oikeat kysymykset ja näin ollen luopuminen ja irtipäästäminen tapahtuu luontevasti
- Lopuksi ja tarvittaessa sovimme uuden käynnin, jos kohteita, huoneita tai varastotiloja riittää. Toisinaan annan kotitehtäviä.
Jos olet miettinyt kodin järjestämiseen ammattilaista avuksi, niin laita mulle viestiä. Tehdään sun arjesta mutkattomampaa, jotta sun rahat säästyy, löydät etsimäsi ja saat hallinnan tunteen takaisin, ylimääräistä aikaa unohtamatta!
Mikäli kaipaat välitöntä apua nappaa tästä VAATEKAAPPI KUNTOON PÄIVÄSSÄ AMMATTIMAISESTI
ja
tästä 100 vinkkiä, mistä voi luopua
Terveisin Laura
Ammattijärjestäjäsi, Järjestysvinkit.fi
Näytä tämä julkaisu Instagramissa